Agricultura: l’enginyeria dels sistemes biològics

L’agricultura ha estat íntimament relacionada amb la vida de la majoria de les societats humanes dels darrers 8.000 anys. Al llarg d’aquesta evolució, ha anat adquirint una major complexitat que l’ha anat relacionant amb les diferents branques de la ciència (biologia, física, química, ...) i la tecnologia (hidràulica, construccions, mecanització, ...), d’aquí que avui haguem de parlar de l’enginyeria que es fonamenta en els sistemes biològics.

L’agricultura actual, a més de continuar mantenint el seu paper essencial en la producció d’aliments, també dóna resposta a unes demandes molt més diverses com, la gestió de residus orgànics, la producció de fibres vegetals i biocombustibles, la gestió d’espais verds i del paisatge, la millora dels sistemes d’irrigació i gestió de l’aigua, i l’aplicació de la genètica per a millorar la qualitat i productivitat de les espècies existents. Això fa que existeixi una demanda creixent de tècnics capaços d’afrontar aquests nous reptes.

D’altra banda, la indústria alimentària és un dels sectors més importants del país. En aquest camp, els estudis d’enginyeria agroalimentària permeten millorar les instal•lacions i els processos productius relacionats amb la manipulació, envasat i conservació dels aliments.
darrera modificació: Febrer 2009