La nova xarxa ferroviària per al Baix Llobregat

El febrer del 2006, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya i els municipis del Baix Llobregat van consensuar una nova configuració de la xarxa ferroviària al Baix Llobregat sud, que pretén optimitzar l’enllaç amb la resta de la xarxa de rodalies i metro, per facilitar un accés més directe fins al centre de Barcelona. Aquesta reordenació consta de les actuacions següents, dins el Pla director d'infraestructures (PDI):

• Perllongament de la L3 del metro: Zona Universitària - Sant Feliu de Llobregat. Prestarà servei a Esplugues de Llobregat, Sant Just Desvern, Sant Joan Despí i Sant Feliu de Llobregat. El traçat inclou un mínim de vuit estacions.

• Extensió de la línia C3 de Rodalies: nou metro del Delta del Llobregat  entre Cornellà i Castelldefels. Donarà servei a Cornellà, Sant Joan Despí, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels. La línia parteix de l’actual estació de Cornellà i es dirigeix cap a l’intercanviador de Sant Joan Despí, on confluirà amb l’actual R4 de Rodalies i amb el perllongament de la L3 del metro. La nova línia tindrà deu estacions.

• Perllongament del ramal de Reina Elisenda dels FGC fins a l’Hospital de Sant Joan de Déu. A l’àmbit de la ciutat de Barcelona es perllongarà la línia L6 dels FGC des de Reina Elisenda fins a l’estació de Finestrelles / Sant Joan de Déu, on tindrà un intercanviador amb el perllongament proposat de la L3. Es tracta d’un tram d’uns 2,5 quilòmetres en què se situaran tres estacions noves: Pedralbes, Campus Nord i Sant Joan de Déu / Finestrelles.